Bloggbild

Bloggbild

torsdag 16 februari 2012

Fel magistern!

Då var det dags att pallra sig upp tidigt imorse igen. Åhh, jag är verkligen ingen morgonmänniska! Men efter en varm dusch vaknade jag till liv och sen bar det av mot Malmö. När vi börjar 10 får jag välja mellan att komma lite försent eller att komma väldigt mycket för tidigt, för bussarna går så dåligt här. Idag valde jag att åka in lite tidigare och satt i lugn och ro på Mormors bageri och drack en kopp te. Faktiskt jätteskönt att börja dagen så! Läste Metro och såg den mest idiotiska artikeln jag någonsin sett! En tjej som har skrivit en bok om hur man är otrogen och kommer undan med det. HALLÅ?! blev så arg, att det ens finns folk som tänker så!
Sen mötte jag Rebecca och vi åkte till skolan för att ha övning. Det gick bra för oss fram tills att läraren sa att vi skulle dividera p med Dn för att lösa ut V. Aldrig tänke jag, för att lösa ut V måste vi multiplicera. Försökte förklara hur matematiken fungerar för läraren men han tycktes inte förstå och lämnade oss som frågetecken. Efter ungefär 10 minuter utbrister han "ojdå, jag har visst skrivit fel formel på tavlan". mmmm, konstigt att man blir förvirrad. Ett tag kändes det som att alla mina matematiska kunskaper (vilket är väldigt få!! haha) inte stämde alls. Men jag hade iaf rätt! Efter skolan skulle jag hem och gå ut med hundarna. Blev en lång promenad från bussen och sen skulle jag tillbaka igen för att åka in till Lund. Träffade Rebecca och Jenny och vi åkte till Nova för att äta på McDonalds:) Sen var det bara att ta tag i B-uppsatsen igen! Idag kom vi ingenvart kändes det som. Letade efter artiklar men alla vi hittade gick det inte att få tag i. Pust.
Nu har jag äntligen kommit hem, hjärtat var snäll och hämtade mig så jag slapp bussen hem!
Nu sitter jag i soffan och ska äta en macka och ska strax hoppa i säng.
Sweet dreams.


Lilla plutten gosade ner sig i filten på soffan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar