Bloggbild

Bloggbild

torsdag 19 april 2012

god morgon.

God morgon alla glada!
Har sovit som en stock och drömt massa konstiga grejer. Bl.a. att vi var jagade av polisen... Det kommer väl från att vi såg Kalla fakta special igårkväll, som handlade om den där MC-jakten i Stockholm där en ung kille körde ihjäl sig. Tycker såklart att det är tragiskt att utgången blev så, men samtidigt så tycker jag det är så fel att skylla på polisen. Blev så himla arg igår! Polisen måste ju göra sitt jobb! Hur skulle det annars vara? Visst kan det diskuteras hur lämpligt det är att köra så fort och om de kunde gjort något annorlunda, men i grund och botten hade det ju aldrig hänt om idioten stannat som en normal människa när han såg blåljusen från början. Han hade tydligen inget körkort och skulle inte kört överhuvudtaget, så det är ju HAN som gjort fel och inte polisen. Polisen finns ju för att hindra sådana idioter från att göra skada i samhället. Om killen hade kört på någon hade diskussionen sett annorlunda ut. Om det hade varit en rattfull som körde hade diskussionen sett annorlunda ut. Ska man sända ut signalen till alla rånare, mördare, rattfulla och andra kriminella att "om polisen jagar dig så är det bäst att gasa för de får inte följa efter??" Blir så trött på detta, så typiskt svenskt. Skyll på polisen istället för idioten som satte sitt (och sin flickväns) öde i sina egna händer. Nog om det...


Idag har jag mycket på schemat. Så mycket att jag inte vet vart jag ska börja. Har kört Dennis till jobbet och hamnade nu i soffan med en skål K-Special. Måste göra en lista över allt jag ska hinna idag tror jag. Annars glömmer jag hälften :) Här är sol iaf, så ska försöka komma ut på en långpromenad senare. Hoppas ni har en fantastisk dag!
so long så länge.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar