Bloggbild

Bloggbild

torsdag 19 januari 2012

snö.

Idag är det redan torsdag! Lovade ju att jag skulle berätta om filmen (Gacy) som vi såg i tisdags. Eller, JAG såg den - Dennis somnade efter typ en kvart:) Jag trodde verkligen den skulle vara jättebra och läskig, men blev besviken. Lite äcklig var den ju, men kunde varit betydligt bättre. Besvikelse alltså.
I onsdags hade vi bestämt en lunchdejt med Daniel & Emma. Emma har precis kommit hem från ett halvår i Australien (jag vill också plugga utomlands!!) så det var jättekul att träffa henne igen! Vi åt på Mat & Destillat i Lund. En ganska ny restaurang tydligen och det var mysigt. Maten var god, inget jättespeciellt enligt mig iaf. Sen hade jag ju bestämt en fikadejt med Anna, men orkade inte äta mer så drack bara en varm choklad:) Vi hade jättemysigt och snackade massa skit. Sen fick jag pallra mig iväg till videobutiken för att lämna tillbaka filmen och när jag ändå var där så passade jag på att hyra en ny (Dennis skulle ju ändå jobba)... Hyrde "A little bit of heaven" (med Kate Hudson hahaha) och den var jättebra! Satt och bölade genom hela filmen så var helt svart i ansiktet efteråt av all mascara! Note to self: ta bort sminket innan du ser sorgliga filmer ;)
Idag började skolan! Har verkligen längtat efter att ha något vettigt att göra om dagarna, och att alla kompisar kommer tillbaka! Dock ska vi läsa nationalekonomi nu och det är väl inte direkt min starka sida. Men ska göra mitt bästa och räknar med att det går bra;)
Efter skolan har jag varit hos brorsan och Emma och tittat på handbollen. Tyvärr förlorade ju Sverige, men de är ju vidare från gruppen ändå som tur är. Nu får de skärpa till sig! hehe...
När jag skulle hem var det ju full snöstorm så det var skitläskigt att köra, man såg ingenting och det var hur halt som helst! Fick köra 30-40 km/h på motorvägen och känna mig som en tant! Men kom iaf hem i en bit;)
Nu ska jag ta en dusch, slappa lite framför tv:n och sen ska jag hämta hjärtat när han slutat jobba. Skola imorrn igen, måste vänja mig vid att gå upp tidigt på morgnarna!!
Min mat på Mat & Destillat.

Sötast!

Creme Brulee som brändes vid bordet - min favoritdessert!

Supergod!
Peace & Love.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar