Bloggbild

Bloggbild

onsdag 4 januari 2012

Nytt år - Nya möjligheter!

Då har vi kommit en liten bit in på 2012, det e ju sinnessjukt hur snabbt tiden går! Innan jag berättar om mitt nyårsfirande så kör jag en snabb uppdatering om julen och mellandagarna...
Jag var ju i Halmstad hos mamma & pappa över jul - en hel vecka var jag hemma och det var sååå mysigt! Massa julbak, julmys, god mat, spring på stan och umgänge med familjen. Julafton firades som vanligt med massa mat, Kalle Anka, ännu mer mat och julklappsöppning i flera timmar! Fick massa fina presenter så jag är väldigt nöjd med julen:)
Juldagen firades i Halmstad på Mårtensson - träffade en del gamla klasskompisar och annat känt folk och fick umgås med finaste Filippa så det var verkligen en toppenkväll (dock blev det lite mindre toppen på väg hem i bilen, som tur var så hämtade min kära bror mig så jag slapp pinsamheter).
På tisdagen kom min sambo upp och vi åkte med mamma, pappa och bror till Laxbutiken och åt en underbart god lunch! Sen öppnade vi lite fler julklappar (fick en mycket efterlängtad jumpsuit av min kära bland annat) och innan vi åkte hem till Skåne svängde vi inom mormor för en snabbfika!
Väl hemma var det bara att ta tag i projektarbetet som vi ville lämna in innan nyår, så i fredags var det klart, inskickat och därmed är vi heeeelt lediga tills den 19 januari - hur skönt är inte det?!?!?! Städade och fixade innan vi fick finbesök på nyårsafton - Filippa och hennes kille Mange kom ner från Halmstad, och såklart var även Daniel och Johan här som vanligt:)
Dennis gjorde en underbar middag med skaldjurssoppa till förrätt, hjortstek med potatisgratäng och rödvinssås till huvudrätt och marängswiss till dessert (som Daniel fixade helt perfekt!). Kvällen och natten bjöd på många skratt och massa bubbel (6 flaskor på 6 pers). Vi lyckades, förutom de sex flaskorna champagne, klämma i oss ett halvt flak halvlitersöl, en hel barardi razz-flaska, diverse annan öl och shots. Inte undra på att man var lite sliten på nyårsdagen;) Faktum är att jag fortfarande känner mig helt slut, men förhoppningsvis beror det på något annat:)
Denna veckan händer också lite roliga saker... Imorrn ska jag träffa finaste Anna och Felicia. Felicia har nyligen kommit hem från Indien så det kommer bli så kul! Kanske blir det en spontanutgång?
På torsdag ska jag och hjärtat träffa ett par goda vänner och spela lite bowling och prata om att resa till Gran Canaria...Förhoppningsvis kommer vi kunna tajma in att åka dit samtidigt...hade varit supermysigt!
Nu sitter vi här hemma i världens skönaste soffa och hejar på Sverige i junior-VM i hockey...
Peace out <3


Första gången jag hade rött läppstift...LOVE IT!

Min fina dukning (extra stolt över serviett-vikningen)

Jag och mitt hjärta

Filippa & Mange


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar