Bloggbild

Bloggbild

torsdag 12 januari 2012

smärtan från helvetet.

jodå - har fått erfara att visdomständer är djävulens påfund! i måndags kväll efter att vi hade bakat nötkakorna så började jag känna att jag var lite öm i underkäken, vid min visdomstand... har haft den hur länge som helst och den vägrar komma fram ordentligt så då och då blir jag lite öm. Tänkte inte så mycket mer på det. Under natten vaknade jag och hade så sjukt ont att jag var tvungen att gå upp och ta värktabletter och kunde sedan inte somna ordentligt... Jag sov ända fram till kl 14 (!) lite av och till och tänkte att det skulle gå över. Varje gång jag gick upp höll jag på att svimma! Vid kvart i tre kom mamma hem och jag tvingade mig upp för att vi skulle kunna gå på stan en sväng. Älskar att gå på stan med mamma, det är alltid så mysigt, så ville verkligen inte missa det...tog ett par värktabletter och det kändes ändå ok så vi åkte in till stan... Gick en liten runda för sen började värken komma tillbaka så vi fick åka hem. Men vi hann fynda lite - en topp från Vero Moda och en skitsnygg skinnjacka från H&M - våren är räddad :)
När vi kom hem sov jag lite och sen tittade vi på tv innan jag la mig igen... har aldrig känt sån smärta förut och kunde knappt sova! Åkte med pappa in till stan på onsdagsmorgonen och tog tåget hem. Fick ringa tandläkaren och boka tid och som tur var fick jag tid samma dag så dom spolade med koksaltlösning (höll på att svimma så ont det gjorde!) och sen fick jag penicillin. Resten av dagen låg jag på soffan och blev ompysslad och kliad på ryggen av min kära sambo.
Idag är det torsdag och det har känts liiite bättre. Tog mig iaf iväg till bror för att se ett avsnitt av vår favoritserie - Castle. Köpte Ipren på vägen och snacka om skillnad (har använt Alvedon och Panodil innan). Svullnaden har lagt sig märkbart och det gör inte alls lika ont längre! Sååå glad för att det finns Ipren;)
Sen hämtade jag Dennis på jobbet och sen har jag mest suttit i soffan, ätit lite soppa och tittat på diverse tv-program. Dennis var på ett möte eftersom han ska bli massör åt det lokala fotbollslaget (så roligt för honom att han kan hålla på med fotbollen även om han inte kan spela pga sina skador). Kommer bli mycket fotbollstittande för mig framöver:) Sen åkte han in för att träffa en kompis med tjejproblem;) hahaha... man behöver iaf inte känna att man e den enda tjejen som ställer till med problem :P
Nu ska jag chilla lite till men sen blir det tidigt i säng, ska till skolan imorrn och hämta vårt projektarbete! Hoppas på ett VG men man vet ju aldrig! Håll tummarna!
Over and out.

Bästa serien ever!

Jackan från H&M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar