Bloggbild

Bloggbild

måndag 23 januari 2012

IKEA och utgång.

Åh, tiden går så fort! Blir en lång uppdatering idag:)
Som jag har berättat har skolan dragit igång. Tyvärr är de flesta av föreläsarna vi har haft hittills riktigt dåliga, så det hjälper ju inte att man avskyr ämnet heller... Blir till att traggla sig igenom böckerna! I fredags efter skolan städade jag lite innan Dennis kom hem. Sen åt vi varma mackor och tittade på tv och hade fredagsmys hela kvällen!
I lördags åkte jag med bror och Emma till IKEA. Vi hade jättemysigt och jag köpte (som vanligt) mer än vad jag hade tänkt. Hittade blå/vita påslakan för 29:- och matchande blå örngott, en fönsterlampa till sovrummet, klädförvaring, doftljus (så klart!) och två blommor till hallen. Vi åt en obligatorisk köttbulle-lunch och strosade runt. Sen åkte vi hem och jag hängde hemma hos dem tills Dennis slutade. På kvällen skulle jag på Felicias födelsedagsfest, vi var 14 tjejer som åt på TGI Fridays och sen slutade det med att de flesta av oss gick vidare till Hipp. Hipp är mitt absoluta favoritställe i Malmö (tror mest för att de spelar schlager hahaha)... Det blev mycket dans och vi hade superkul, men jag orkade inte stanna till stängning så delade taxi med en annan tjej som skulle åka lite tidigare.
Igår, söndag, var det superfint väder så jag gick en riktigt lång promenad med hundarna på morgonen. Sen städade jag och tvättade och varvade med soffchill;) var ändå lite seg sedan lördagen;)
På kvällen beställde vi faktiskt pizza och sen tittade vi på Wallander som jag inte tyckte var så bra.
Idag var det skola igen och riktigt tråkig föreläsning, så jag gick efter halva. Känns som att man inte får ut något alls av föreläsningarna och det gör mig lite nervös. Men hoppas att det blir bättre framöver!
Snart ska jag åka och handla, blir storhandling idag eftersom jag förmodligen inte kommer ha bilen denna veckan. Sen ska jag laga något gott till middag, ska förmodligen se handbollsmatchen ikväll och efter det, om vi orkar, en film som Dennis köpte häromdagen. Ja, det är väl pretty much vad som hänt sedan sist.
Peace and Love.

(verkar inte funka med bilder så får försöka vid ett senare tillfälle)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar