Bloggbild

Bloggbild

måndag 9 januari 2012

A game of Shadows...

Igår, söndag, åkte jag och Dennis (och Rocky) upp till Halmstad för att fika med mina föräldrar. Sedan har jag stannat kvar här eftersom jag är ledig från skolan... Igårkväll hade mamma & pappa bestämt att de skulle på bio så jag fick följa med...var inte igår man var på bio med sina föräldrar;) hahaha...men vi hade jättemysigt! Vi såg Sherlock Holmes - A game of shadows, och den var väl helt ok. Jag hade nog lite för höga förhoppningar på den, men mitt slutgiltiga betyg blir nog 3 av 5!
När vi kom hem drack vi varm choklad och strötittade på någon spännande serie på tv innan vi gick och la oss... Idag gick jag upp ganska tidigt (halv 9!! haha) för att jag och mamma skulle gå ut och gå en långpromenad. Det är så himla underbart att promenera här! Luften är så ren och det är typ tyst överallt, man hör bara hur löven rasslar och fåglarna kvittrar!
Sen körde jag mamma till jobbet så jag kunde åka in till stan och träffa Filippa :) Vi fikade på Skånskans - goda mackor och suuupergod varm choklad (se bild i förra inlägget). Sen gick vi en snabb sväng på stan innan jag skulle hem... Jag ringde mormor och frågade om hon var hemma för jag tänkte att jag skulle svänga inom där. Det var hon och hon bjöd på fika och massa roliga historier om förr i tiden - från andra världskriget till hennes uppväxt och allt möjligt skoj om hur det var förr:)
Sen hämtade jag mamma på jobbet och vi gjorde tonfisksallad som vi nu har ätit... Ikväll ska vi baka nötkakor - mina absoluta favoritkakor i hela världen! man gör ett "nötskal" som är halvmåneformat och har smörcreme emellan två såna, sen doppar man ena änden i choklad och kokos...HIMMELRIKET! Får lägga in en bild sen för jag kände att förklaringen var sådär;)
So long så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar