Bloggbild

Bloggbild

torsdag 20 november 2014

Sjuk.

Fortfarande sjuk. Blir inte bättre, snarare värre :/ Riktigt förkyld och ont i halsen på nätterna, på dagarna känns halsen inte så farlig... Inatt har jag börjat hosta också, kan säga att det är jobbigare att hosta med en bebis i magen :)

Var och köpte hostmedicin idag som jag kan ha inatt när jag ska sova. Vill egentligen inte ta några mediciner när jag är gravid, men de på apoteket sa att det inte var några problem. Men såklart, ju mindre desto bättre. Kan iaf vara skönt att ha på natten så man får sova tänker jag.

Igår eftermiddag var jag ju hos barnmorskan och mätte magen och tog blodprov etc. Jag har den blodtyp som heter rhesus negativ (tror det stavas så) och därför måste jag ta blodprov varje besök för att kontrollera om jag bildar antikroppar mot bebisens blod. När han föds kommer jag vara tvungen att få en spruta inom tre dygn om han har positiv blodgrupp. Lite extra kontroller men de säger att det inte är något att oroa sig över så det gör jag inte heller.

Alla värden var iaf bra och han verkar växa som han ska :) Nu har vi bokat in besök ända fram till beräknad förlossning, blir ju tätare besök nu framöver. Har också anmält mig och Eric till en föräldrakurs, spännande ;)

Nu har jag strax ett möte på jobbet och sen ska jag hem och bädda ner mig i sängen och hoppas att jag känner mig bättre imorgon!

Vad gör ni när ni är förkylda?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar