Bloggbild

Bloggbild

fredag 12 mars 2010

drömmen som inte slog in...

förra helgen gick rätt fort, körde ju upp till halmstad på lördagen för att anordna middag hemma hos mina föräldrar. kvällen blev väldigt lyckad med massa god mat, gott vin, sällskapsspel och trevligt sällskap. lite rumsberusad hann man bli innan man kröp till kojs, men annars var det rätt lugnt:)

söndagen börjades med en långrunda med pappa o hundarna, sen lunch med mormor och sen födelsedagsfest hemma hos daniel i lund. kvällen blev det plugg för min del. hela måndagen satt jag med psykologiboken framför mig, läste och antecknade tills jag inte visste vad jag hette längre... trodde verkligen inte att det skulle bli så svårt med denna kursen, men ska nog alt ta mig igenom den!!

på tisdagen var det ju dags för det inte så efterlängtade tentan, men jag tog mig igenom den, svarade på det mesta iaf - så förhoppningsvis klarar man godkänt. fick ett glädjebesked på vägen därifrån att jag hade klarat första tentan så nu känns det som det finns lite hopp iaf!!

i onsdags träffade jag amanda och hennes underbara amstaff nestor. han och elvis busade varje sekund av tiden jag var där. vi hade dömysigt, gick en runda till hundrastgården, åt kladdkaka och snackade massa skit:) sen var det packning och städning för på torsdagen skulle det ju bära av till barcelona...

vaknade 05.30 torsdag morgon, duschade och gjorde mig iordning, packade det sista lite smått stressad och sen tog vi taxi till svågertorp för att ta tåget till kastrup. allt var frid och fröjd och vi var glada för att äntligen komma iväg på denna resan som vi drömt om så länge... så kommer vi till den automatiska incheckningen och vårt bokningsnummer finns inte...?!


aja, tänker vi - det e säkert nåt fel bara, så vi går till en av de många kassorna för att få hjälp. där får vi reda på att flyget går om en vecka. hur pinsamt är inte detta?! hahaha, här står vi på flygplatsen, bokningen är fel och hotellet är bokat denna helgen men flyget nästa...vi förstår ingenting och försöker lösa det med ombokning och sånt. det slutar med att vi skulle fått betala 4000 kr och få två dagar mindre i barcelona så vi tänkte att det inte riktigt var värt det. vi kollade ALLA andra resmål som fanns och hittade en resa för 2000 till prag. fint tänkte jag, jag har ändå alltid velat dit och här står vi färdigpackade och klara... kan du bara kolla vädret i prag? frågar vi kassörskan. javisst svarar hon..."det är -15 grader"...!!! WHAAAT?!?!?! okej nej tack då... är kommer vi med våra packade vårkläder och tunna jackor...-15 grader var inte vad vi tänkt oss...

så med tunga steg vände vi tillbaka, tog tåget hem igen och fick inse att drömmen inte slog in. inte denna helgen i alla fall.. som tur var gick det rätt smärtfritt att omboka hotellet så nästa vecka blir det barcelona trots allt:)

hjärtats födelsedag fick vi fira med en fin middag och lite bubbel på restaurant. det gick bra det med. ikväll blir det nog lugnt för mig, pojken jobbar hela natten så ska väl dricka nåt glas vin och njuta av att vara ensam (även om det kanske inte alltid är så trevligt...).

peace out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar