Bloggbild

Bloggbild

onsdag 12 maj 2010

rainy days and mondays...

det är ju inte måndag, men regnat har det gjort så det räcker för idag. blir så trött på det här vädret - mitt i maj och jag funderar fortfarande på om jag ska börja använda vinterjackan. det är helt sjukt kallt och så snackar dom om global uppvärmning. var då nånstans undrar jag?
nej, energi är vad jag behöver nu, lite solenergi så man får nåt gjort. känns inte direkt lockande att sätta sig med en psykologibok i ett rum där det fortfarande känns mörkt när man tänt lampan liksom. man blir ju deprimerad så fort man tittar ut. men nu ska vi inte vara så negativa utan fokusera på nåt kul istället.
det är bara det att det inte händer så mycket roligt just nu:) asmycket i skolan. inte nog med att man måste göra en omtenta för att man var sjuk på förra, utan det är en tenta till plus projektarbetat och ett annat projekt med seminarium. allt detta på 4 veckor - inte konstigt man inte orkar ta tag i saker. men sen är det sommarlov, midsommar i blekinge, förhoppningsvis massa soliga dagar, kanske åka några dagar till mamma & pappa. detta ska bli en bra sommar! fast så är det ju också så att man hade behövt ett sommarjobb, vill helst inte åka upp till oslo och jobba. visst att det är bra pengar, men det e psykiskt påfrestande. men har man inget annat val så får man ju göra det. stackars hjärtat jobbar ju hela tiden för att försörja mig och hundarna, så får ju dåligt samvete om man inte hjälper till!
sen till hösten blir det nya tag. då ska fröken Håkansson bli fastighetsmäklare och när jag är färdigutbildad så kan jag ge tillbaka för allt jag har fått från min älskling under åren. hatar att inte ha pengar, hade helst velat vinna ett par miljoner:) men i och för sig...på kärlek klarar man sig rätt bra ändå:)
ikväll är man ensam med hundarna och pojken jobbar. ska försöka ta tag i plugget lite så vi kan mysa en stund när han kommer hem. imorrn är jag ledig och han jobbar kväll så första gången på länge (känns det som iaf) ska vi vakna tillsammans. det är kanske det bästa jag vet - att få vakna med min älsklings arm runt mig. att öppna ögonen och se honom det första jag gör. underbart.
nu får det vara nog för ikväll. tjohopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar